Boganmeldelse: Houdini af T. J. Banks

fra udgiveren:

En siamese giver kun sit hjerte til et menneske en gang. For Houdini, en forladt, ned-på-hans held Siamese Kitten, at mennesket er Jill Leonard. Efter at have smuglet ham hjem på et fly, giver Jill Houdini et godt hjem med sine andre katte. Det er ikke længe, ​​før Houdini sætter sig ind i livet som et elsket kæledyr. Skjulte farer bugner, da han utilsigtet strejker hjemmefra. Vil Houdini nogensinde finde vej hjem?

Denne beskrivelse gør næppe bogen retfærdighed. Houdini er en fantastisk historie for voksne og børn, og er sikker på at smelte hjertet af enhver katteelsker. Mange af historien fortælles fra Houdinis perspektiv, og forfatterens dybe forbindelse med Feline Soul viser i hvert ord. Du bliver forelsket i Houdini fra det allerførste kapitel. Banks deler mesterligt Houdinis historie fra en kattes synspunkt, fra hans fortvivlelse over at blive forladt til hans glæde, når han møder sin specielle person. Du vil glæde dig over at dele Houdinis verden. Hans interaktion med andre katte og med menneskerne i hans liv, som fortalt fra hans perspektiv, fortæller med den følsomhed og nåde, du ville forvente af en katte. Du vil sætte pris på det specielle forhold, han deler med Jill, hans person. Du vil bekymre dig for ham og med ham, når han går tabt. Du finder dit hjerte i halsen, når du lever gennem de farer, han møder, når han prøver at finde vej hjem.

Dette er ikke den slags bog, som du kunne forvente at være ude af stand til at lægge ned, men for mig var det netop det. Det er umuligt at ikke blive forelsket i denne søde kat, og du vil finde dig selv nikke dit hoved i anerkendelse, når du sammenligner nogle af Houdinis observationer og personlighedstræk med dem fra kattedyrene i dit liv. Bogen er en fejring af den ubetingede kærlighed mellem katte og deres mennesker, som fortalt af en meget speciel siamese. Fire poter op til Houdini!

T.J. Banks er forfatteren af ​​en tid for Shadows and Catsong. Hendes arbejde er vist i antal antologier, herunder kyllingesuppe til den enlige forældres sjæl og en kop komfort for kvinder i kærlighed. Hun bor sammen med sin datter Marissa og deres katte og kaniner i nogle tilfælde fredelige, men altid interessant kongerige i Connecticut.

Jeg evaluerede tidligere T.J. Banks bog Catsong Best her på den bevidste kat. Klik her for at læse anmeldelsen.

Ingrid King

Du kan også lide: