Anmeldelse: Kitty hjørnet af Bob Tarte

Hvis du elsker katte, vil du ikke kun elske denne bog, vil du sandsynligvis genkende dig selv i mindst dele af den. Kitty Cornet: Hvordan Frannie og fem andre uforenelige katte greb kontrol over vores hus og gjorde det til deres hjem er Bob Tartes beretning om udfordringerne ved en husstand, der drives af katte. Bogen kroniserer Tartes rejse fra at være en husstand til en katte til at ende med seks katte, en af ​​dem er svært at styre omstrejfende ved navn Frannie.

Tarte skriver med en ofte selvudskrivende humor, der får dig til at smile, selvom det ofte fik mig til at vinde lidt også. Han portrætterer sig selv som en noget urolig sjæl, der finder dag til dag at leve ganske krævende. På trods af dette, eller måske på grund af det, glædede jeg mig i bogen. Dette er historien om en person, der ikke giver op på en kat, fordi hun præsenterer nogle udfordringer. Uanset om det er at omarrangere huset for at imødekomme kattefejder, sidde op om natten og bekymre sig om en syg kat eller forsøge at vinde over en tilbagevendende omstrejfende – kan du ikke hjælpe med at elske Bob Tarte.

For mig var den bedste del af bogen historien om Frannie, en nervøs sort-hvid omstrejfende, der vinder Tartes hjerte lidt meget mere end de andre. Jeg elskede at nyde forholdet mellem Tarte og Frannie udvikler sig, når den omstrejfende kat langsomt lærer at stole på.

Da jeg kom til slutningen af ​​denne bog, følte jeg, at jeg lige havde haft et udvidet besøg med Tarte og hans farverige husstand med ikke kun seks katte, men også papegøjer, ænder og andre forskellige critters. Og ligesom et besøg med gode venner, var jeg lidt trist over, at jeg var nødt til at forlade.

Bob Tarte skrev til Beat Magazine i tyve år. Han har også skrevet til New York Times, Boston Globe, Miami New Times, hele Jordens anmeldelse og andre publikationer. Han er vært for hvad tænkte du? Podcast til petliferadio.com. Han og hans kone Linda bor i Lowell, Michigan, og serverer i øjeblikket papegøjer, ænder, gæs, parakitter, en kanin, duer, høner, en kalkun og alt for masser af katte. For meget mere information, og billeder af de katte, der er vist i bogen, kan du besøge Bobtarte.com.

Jeg modtog en kopi af denne bog fra udgiveren. Modtagelse af den gratis kopi påvirkede ikke min anmeldelse.

Ingrid King

Du kan også lide: